Którą bramkę płatniczą wybrać do swojego butiku odzieżowego? Ranking, porównanie, ceny

Wtorek, 10 Grudzień 2019
Podstawą funkcjonowania firm z sektora ecommerce są płatności internetowe. Ich największe zalety to prostota i bezpieczeństwo. Na rynku jest wielu operatorów, którzy świadczą tego typu usługi. Ich oferty różnią się funkcjonalnościami oraz wysokością prowizji, którą muszą płacić e-sklepy za korzystanie z gotowych rozwiązań. Czy wiesz, jaki operator sprawdzi się w Twoim butiku internetowym? Przedstawiamy porównanie bramek płatniczych z perspektywy sprzedawców.

Bramka płatnicza – na co zwrócić uwagę?

Rynek usług internetowych stale rośnie w siłę. Dziś kupujemy już nie tylko za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, ale również, a nawet przede wszystkim, smartfonów. Nic dziwnego, że udostępnienie w sklepie bramki do płatności to powszechny standard. Rynek takich usług w Polsce jest dość zróżnicowany – działa na nim co najmniej kilku operatorów, których usługi są warte uwagi. Czym kierować się przy wyborze bramki płatniczej?

  • Opłata aktywacyjna – To koszt, który sprzedawcy muszą ponieść jednokrotnie. W przypadku wielu operatorów można go uniknąć, ponieważ wynosi 0 zł.
  • Wysokości prowizji – To bardzo ważny czynnik, ponieważ prowizja dla banku może zmniejszać zyski. Dzieje się tak szczególnie w przypadku sklepów, które mają bardzo wysokie obroty przy niskich marżach.
  • Wypłata środków – Wpłaty od klientów zgromadzone przez sprzedawcę wypłacane są w konkretnych terminach lub po przekroczeniu określonej kwoty. Przed wyborem bramki, koniecznie sprawdź, kiedy będziesz mógł odebrać zysk.
  • Koszt checkbacku – Niektórzy operatorzy bramek płatniczych wymagają dodatkowej opłaty, gdy klient odeśle produkt i zażąda zwrotu środków za zamówienie.
  • Działalność gospodarcza – Część operatorów bramek płatniczych podpisuje umowy jedynie ze sklepami internetowymi, których właściciele prowadzą działalność gospodarczą. W przypadku osób fizycznych opłaty i prowizje są wyższe niż te dla firm.

Warto zaznaczyć, że większość operatorów bramek płatniczych umożliwia negocjowanie warunków umowy. Zwykle podana wysokość prowizji i opłat to tylko orientacyjne widełki, które mogą zmienić się w zależności od wysokości obrotu. Dlatego przed wybraniem oferty, warto skontaktować się z operatorem.

Na czym zależy klientom?

Wybierając bramkę do płatności internetowych warto postawić się również w roli klienta. Wszystko po to, by wybrać możliwie najbardziej przyjazne rozwiązanie. Dla osób kupujących na stronie sklepu bardzo ważne jest bezpieczeństwo płatności. Zadbaj o to, by operator miał dobrą renomę. Równie ważne jest to, by bramka płatnicza umożliwiała dokonywanie płatności za zamówienie na różne sposoby – kartą lub poprzez szybki przelew bankowy (im więcej banków będzie dostępnych w opcjach płatności, tym lepiej).

Najnowszy ranking bramek płatności w e-sklepie

 
Opłata aktywacyjna 199 PLN
(częste promocje)
1,50 PLN 10 PLN  0 PLN  0 PLN

0 PLN rejestracja

10 PLN aktywacja konta bankowego do wpłat

0 PLN 0 PLN

Prowizja
e-transer
e-przelew
płatność kartą


2,3%
2,3%
2,3% + opłata stała 0,30 PLN za transakcję

 


1,9%
1,9%
1,9% + 0,30 PLN

 


1,9% (min. 0,30 PLN)
1,9%
1,6% (min. 0,30 PLN)
(możliwość negocjacji w zależności od obrotów)

 

wysokość prowizji ustalana jest indywidualnie w zależności od branży i obrotów 

1,4% 


1,59% + 0,39 PLN (BLIK, Tpay raty)
1% fastpass
Inne formy płatności – stawki ustalane są indywidualnie

 


1,7%
(prowizje zwykle ustalane są indywidualnie)

 

0,95% 
Płatność BLIK Tak Tak  Tak  Tak  Tak  Tak Tak Tak
Obsługiwane karty płatnicze Visa, MasterCard Visa, MasterCard

(American Express w przypadku dodatkowej umowy)

Visa, MasterCard  Visa, MasterCard  Visa, MasterCard  Visa, MasterCard

Visa, MasterCard

oraz karty płatnicze z całego świata

tylko przelewy bankowe online
Inne formy płatności mobilnych Apple Pay, Google Pay, Visa Checkout, Masterpass, aplikacja PayU Premium SMS, SkyCash, mPay, Gotówka w PayTel, PayPal, MasterPass  Premium SMS, mPay, Sky Cash, Płacę z IKO, PeoPay, MasterCard Mobile, V.me by Visa, Google Pay, Masterpass, Visa Checkout, Cinkciarz Pay  BlueCash, PayPal, Skrill, Android Pay czy Apple Pay  Twisto  Płatności QR, SMS Premium, Aplikacje mobilne, Fastpass, Google Pay, VISA Checkout, Masterpass, PayPal Apple Pay, Google Pay, Visa Checkout, PayPal, SOFORT, SEPA  tylko przelewy bankowe online
Płatność na raty Tak  Tak Tak Tak Nie Tak Będzie dostępna w najbliższym czasie Nie
Koszt wypłaty środków 0 PLN

0 PLN

40 PLN na konto w banku zagranicznym

0 PLN 0 PLN 0 PLN

0 PLN

(pierwsze 4 darmowe, każda kolejna 2 PLN)

0 PLN 0 PLN
Liczba możliwych wypłat nieograniczona nieograniczona  nieograniczona raz w miesiącu każdy dzień roboczy nieograniczona środki przelewane są na konto w czasie rzeczywistym środki przelewane są na konto w czasie rzeczywistym
Koszt chargeback 0 PLN 0 PLN  0 PLN  0 PLN  0 PLN  0,90 PLN od zwrotu transakcji zapłaconej przelewem 115 PLN 0 PLN
Czy jest wymagana działalność gospodarcza? Tak Tak  Nie

(dla osób fizycznych: prowizja wynosi 3,9 %, brak obsługi kart płatniczych)

Tak  Tak  Tak Tak Tak (wymagane jest konto firmowe w mBanku)
Odroczona płatność

Tak, do 30 dni
(zamówienie od 100 do 2000 zł)

Tak, do 30 dni
(zamówienia od 40 do 1000 zł)

Tak, do 30 dni
(zamówienia od 40 do 2000 zł)

Tak, do 30 dni

Tak Twisto, nawet do 45 dni
(zamówienie od 1 zł)

Nie Nie Nie

*e-transfer – formularz przelewu jest automatycznie wypełniany za klienta
*e-przelew – klient sam musi wypełnić formularz przelewu

imoje z nagrodą Portfel Wprost 2019

Również wśród bramek płatności można znaleźć rozwiązania, wyróżniające się na tle konkurencji. W ostatnim roku imoje zostało nagrodzone Portfelem Wprost 2019. Jest to narzędzie stworzone przez ekspertów z ING Banku Śląskiego. To jedyny bank, który uruchomił własną bramkę płatności. Jury doceniło, że narzędzie odpowiada na potrzeby ecommerce. Jedną z innowacji są odroczone płatności. Opcja „kup teraz – zapłać po 21 dniach” jest prawdziwą rewolucją i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kupujących i sprzedawców. Podobna opcja dostępna jest w Twisto – drugiej bramce płatności stworzonej przez ING. Mimo tego, że termin płatności za towary jest odroczony, sprzedawcy otrzymują wynagrodzenie już kolejnego dnia roboczego po zanotowaniu zakupu. Klienci natomiast mają aż 21 dni na to, aby przymierzyć lub obejrzeć zamówione produkty i zwrócić je do sklepu. Okres ten można wydłużyć nawet do 45 dni (w przypadku innych bramek płatniczych jest to maksymalnie 30 dni). Wtedy nie muszą za nie płacić, a sprzedawca zwraca pieniądze operatorowi bramki. Usługa nic nie kosztuje, chyba, że klient przekroczy termin płatności.

Którą bramkę płatniczą wybrać?

Oferty operatorów bramek płatniczych są do siebie dość zbliżone. Wybierając wśród nich, z pewnością warto kierować się wysokością opłat, ale nie tylko. Ogromną popularnością wśród klientów cieszą się zakupy na zasadzie „zamów – przymierz – zapłać”. To obszar, w którym możesz o krok wyprzedzić konkurencję, ponieważ bramki płatności różnią się długością czasu oczekiwania na przelew od kupującego. Zwykle jest to 30 dni. Na tym tle wyróżnia się Twisto, w którym czas na uregulowanie należności wydłuża się nawet do 45 dni.